DSCF0617

提到日本海軍的名艦,最著名的驅逐艦恐怕是又是祥瑞、又是掃把星的雪風了:只要被他護航到的主力艦非死即傷、可是雪風自己卻總是安然無恙度過整場大戰。日本投降後盟軍分配日本殘存的戰利艦,命運安排雪風來到缺乏軍艦的中華民國海軍,也是盟國中唯一能讓雪風繼續大展身手的地方,之後改名「丹陽」,寫下五零年代年國軍海盜傳奇中重要的一頁。

 

 

這次製作的雪風是fujimi前幾年新出的陽炎級兩隻裝,零件非常細節非常豐富細緻,但是結果就是小零件相當多、而且分模的邏輯迥異於傳統水線系列,製作上要多注意,我在做的時候就發生多次小零件彈飛的情況,但完成後的效果也遠超過傳統水線系列。

這次製作使用了Rainbow的魚雷次發填裝裝置、獅鳴的十三號電探與深水炸彈裝備,探照燈後方的方位儀天線則用漆包線自己折,三連裝機砲用finemold的產品,其他都是使用原始零件。

This kit is fujimi's kagero class. It is highly detail but the parts's have different design style with common waterline series, there are a lot of small parts you have to pay attention on, but the final result is brillant.

Aftermarket parts I used: torpedo crane from Rainbow, type 13 radar and depth charge equipment from lionroar, triple 25mm gun from finemold.

DSCF0618

上色跟前作相同:先噴塗艦體色再用水性壓克力漆筆塗油布甲板與細節,同樣用水性漆wash、舊化,最後拉膠絲張線後完工。

I used spray bush to paint base color as usual, then using acrylic color to paint deck and detail with brush. Rigging by the stretched plastic.

DSCF0619

DSCF0620

DSCF0622

DSCF0623  


arrow
arrow

    payling 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()